2020. március 24., kedd

2020. március 24. Nyelvtan Erika nénivel

Kedves ötödikes!

Szépen boldogultál az előző tananyaggal, a kiejtés elvével (Pontosan úgy írjuk le a szót, ahogyan kiejtjük pl. világhírű, kell, stb.)!

Ma megnézzük a szóelemzés elvét!

Azt írtad a kihajtósodba:
Írásban jelöljük a szótőt és a toldalékot. 
Pl: tud + ja = tudja (és nem tuggya!)

Emlékszel még a mássalhangzó-törvényeinkre? Emlékezz a pici úszó kacsára, mit mondtunk az "n" hangot tartalmazó szavakra, stb.!

1. feladat

A munkafüzetedben idézd fel a mássalhangzó-törvényekről tanultakat az 57. oldal 1. feladatában!

Itt ellenőrizd le, jól csináltad-e a feladatot (Pipálj ✔️ vagy javíts! ):



2. feladat

"Hagyjuk már a mássalhangzó-törvényeket! 😵" - mondod most magadban, igaz?

Nézd csak meg a hagyjuk szó írásmódját! Ugye te is "haggyuk"-ként ejted ki?
Helytelen lenne úgy is írni! Ez a szóelemzés elve.

Ez a feladat rávilágít:

Munkafüzet 60. oldal 11. feladat

Végezd el a feladatot! Nem kell beküldeni a feladatról fotókat, csak írd ide megjegyzésbe, a 11. feladat Írásmód oszlopának szavait! (6 szó összesen)

Erika néni

4 megjegyzés:

Hahó hetedikesem! A mai napi feladat a következő: Írj le mindent, amit Erkel Ferencről tanultál! Térj ki a Bánk bán és a Hunyadi László című...